Ahhoz, hogy sikeresen és főleg biztonsággal tudjuk az indítókábelt használni, néhány jó tanácsot érdemes betartani.
 
 - Bikázásra mindig használjunk szabványos indítókábeleket.
  - Ügyeljünk rá, hogy a két jármű névfeszültsége azonos legyen (12-24V).
  - Elektromos hiba/baleset elkerülése érdekében, mielőtt nekifogunk, feltétlenül olvassuk el a gépkocsi kezelési könyvének az indítás segélyre vonatkozó részét, ugyanis amikor egyik autóval adunk indítási segítséget a másiknak a saruk csatlakoztatásakor feszültségcsúcsok keletkezhetnek, s ezzel kár tehetünk a gépkocsi elektromos részeiben!
  - Mielőtt csatlakoztatjuk a járműveket egymáshoz, a győződjünk meg róla, hogy a gyújtást lekapcsoltuk.
  - Bikázás előtt győződjünk meg arról, hogy a két gépjármű akkumulátora megközelítőleg azonos teljesítményű legyen. Az a jármű amely a ''segítő'' lehet nagyobb teljesítményű, de kisebb semmi esetre sem! Az indítókábeleket az ékszíjtól és a hűtőventilátortól tartsuk távol!
  - A piros indítókábel csipeszt csatlakoztassuk a lemerült akkumulátor pozitív pólusára, majd tegyük ugyanezt a segítő jármű akkumulátorával.
  - A segítő akkumulátor negatív pólusára csíptessük a fekete kábel csipeszét, a másik végét az indítandó autó motorblokkjához ne a negatív pólusra csatlakoztassuk. Ez a biztos motortest elérése és a szikrázás elkerülése miatt szükséges.
  - Indítsuk el a segítő autó motorját és járassuk közepes fordulaton, majd indítsuk el a lemerült akkuval rendelkező autó motorját, de más források azt ajánlják, hogy a segítségre szorult járművel maximum 15 másodpercig indítózzunk, de eközben ne indítsuk be a segítő gépkocsit.
  - Amikor beindult a lemerült akkumulátorral rendelkező autó motorja, akkor a kábelek levétele előtt járassuk egy-két percig.
  - A kábelek levétele fordított sorrendben történik, az indított autóról vesszük le először a negatív kábelt a motor blokkról, majd a jó akkumulátorról.
  - Csak ezután távolítsuk el a piros kábelt, először az indított járműről, majd a segítőről.
    		 |